Privacybeleid HGDK

Het bestuur van christelijke harmonievereniging Het Geklank Des Konings, hierna te noemen: het bestuur, hecht veel waarde aan de bescherming van uw persoonsgegevens. In dit Privacybeleid willen we heldere en transparante informatie geven over hoe wij omgaan met persoonsgegevens.

Wij doen er alles aan om uw privacy te waarborgen en gaan daarom zorgvuldig om met persoonsgegevens. Het bestuur houdt zich in alle gevallen aan de toepasselijke wet- en regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Dit brengt met zich mee dat wij in ieder geval:

  • Uw persoonsgegevens verwerken in overeenstemming met het doel waarvoor deze zijn verstrekt, deze doelen en type persoonsgegevens zijn beschreven in dit Privacybeleid;
  • Verwerking van uw persoonsgegevens beperkt is tot enkel die gegevens welke minimaal nodig zijn voor de doeleinden waarvoor ze worden verwerkt;
  • Vragen om uw uitdrukkelijke toestemming als wij deze nodig hebben voor de verwerking van uw persoonsgegevens;
  • Organisatorische maatregelen hebben genomen zodat de beveiliging van uw persoonsgegevens gewaarborgd is;
  • Geen persoonsgegevens doorgeven aan andere partijen, tenzij dit nodig is voor uitvoering van de doeleinden waarvoor ze zijn verstrekt;
  • Op de hoogte zijn van uw rechten omtrent uw persoonsgegevens, u hierop willen wijzen en deze respecteren;
  • U op de hoogte houden van grote wijzigingen van het Privacybeleid. Als bestuur zijn wij verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens. Indien u na het doornemen van ons Privacybeleid, of in algemenere zin, vragen heeft hierover of contact met ons wenst op te nemen kan dit via de contactgegevens onderaan dit document.

Verwerking van persoonsgegevens van leden en donateurs

Persoonsgegevens van leden en donateurs worden door het bestuur verwerkt ten behoeve van de volgende doelstelling(en):

  • Administratieve doeleinden;
  • Communicatie over informatie van belang voor leden en derden en/of uitnodigingen;

Voor de bovenstaande doelstelling(en) kan het bestuur de volgende persoonsgegevens van u vragen:

  • Roepnaam;
  • Voorletters;
  • Achternaam;
  • Adresgegevens
  • Telefoonnummer;
  • Geboortedatum;
  • E-mailadres;
  • Muziekdiploma’s;
  • IBAN nummer.
  • Eventueel medische gegevens

Uw persoonsgegevens worden door het bestuur opgeslagen ten behoeve van bovengenoemde verwerking(en) voor de periode gedurende de looptijd van de overeenkomst en daarna alleen in de financiële administratie voor maximaal 7 jaar.

U gaat akkoord met het ontvangen van de nieuwsbrief, wanneer u voor lidmaatschap en/of donateurschap tekent. U kunt deze aanvaarding wijzigen, door middel van een schriftelijke mededeling gericht aan onze secretaris. Voor medische gegevens zal het bestuur van tevoren uw toestemming vragen. De doeleinden voor deze gegevens zullen vermeld staan op het toestemmingsformulier. Dit zal verband houden met repetitieavonden, reizen en/of concerten.

Verwerking van persoonsgegevens van bestuursleden

Persoonsgegevens van bestuursleden worden door het bestuur verwerkt ten behoeve van de doelstelling:

  • Inschrijving bij de Kamer van Koophandel.

Grondslag voor deze persoonsgegevens is:

  • De inschrijving voor het bestuur.

Voor de bovenstaande doelstelling(en) kan het bestuur de volgende persoonsgegevens van u vragen:

  • Voornaam;
  • Achternaam;
  • Geslacht;
  • Burgerservicenummer;
  • Geboortedatum;
  • Geboorteplaats;
  • Geboorteland;
  • Adres;
  • Kopie legitimatiebewijs;

Uw persoonsgegevens worden door het bestuur opgeslagen ten behoeve van bovengenoemde verwerking(en) voor de periode gedurende de periode dat men een contract heeft en daarna voor maximaal 7 jaar.

Verstrekking aan derden

De gegevens die u aan ons geeft kunnen wij aan derde partijen verstrekken indien dit noodzakelijk is voor uitvoering van de hierboven beschreven doeleinden.

Wij geven nooit persoonsgegevens door aan andere partijen waarmee we geen verwerkersovereenkomst hebben afgesloten. Met deze partijen (verwerkers) maken wij hierin uiteraard de nodige afspraken om de beveiliging van uw persoonsgegevens te waarborgen.

Verder zullen wij de door uw verstrekte gegevens niet aan andere partijen verstrekken, tenzij dit wettelijk verplicht en toegestaan is. Een voorbeeld hiervan is dat de politie in het kader van een onderzoek (persoons)gegevens bij ons opvraagt. In een dergelijk geval dienen wij medewerking te verlenen en zijn dan ook verplicht deze gegevens af te geven. Tevens kunnen wij persoonsgegevens delen met derden indien u ons hier schriftelijk toestemming voor geeft.

Minderjarigen

Wij verwerken enkel en alleen persoonsgegevens van minderjarigen (personen jongen dan 16 jaar) indien daarvoor schriftelijke toestemming is gegeven door de ouder, verzorger of wettelijke vertegenwoordiger. Deze toestemming wordt gegeven met het tekenen van het lidmaatschap.

Bewaartermijn

Het bestuur bewaart persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk voor het doel waarvoor deze zijn verstrekt dan wel op grond van de wet is vereist.

Beveiliging

Wij hebben organisatorische maatregelen genomen om persoonsgegevens van u te beschermen tegen onrechtmatige verwerking, zo hebben we bijvoorbeeld de volgende maatregelen genomen;

  • Alle personen die namens het bestuur van uw gegevens kennis kunnen nemen, zijn gehouden aan geheimhouding daarvan.
  • Onze bestuursleden zijn geïnformeerd over het belang van de bescherming van persoonsgegevens.

Rechten omtrent uw gegevens

U heeft recht op inzage, rectificatie of verwijdering van de persoonsgegeven welke wij van u ontvangen hebben. Tevens kunt u bezwaar maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens (of een deel hiervan) door ons of door één van onze verwerkers. Ook heeft u het recht om de door u verstrekte gegevens door ons te laten overdragen aan uzelf of in opdracht van u direct aan een andere partij. Wij kunnen u vragen om u te legitimeren voordat wij gehoor kunnen geven aan voornoemde verzoeken.

Mogen wij uw persoonsgegevens verwerken op basis van een door u gegeven toestemming hiertoe, dan heeft u altijd het recht deze toestemming in te trekken.

Klachten

Mocht u een klacht hebben over de verwerking van uw persoonsgegevens dan vragen wij u hierover

direct contact met ons op te nemen. Komen wij er samen met u niet uit dan vinden wij dit natuurlijk erg vervelend. U heeft altijd het recht een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens, dit is de toezichthoudende autoriteit op het gebied van privacybescherming.

Wijzigingen

Ten aanzien van dit Privacybeleid, kan het bestuur wijzigingen doorvoeren, indien hij dit nodig acht. Ten behoeve van grote wijzigingen zal u als belanghebbende in kennis gesteld worden.

Vragen

Als u naar aanleiding van ons Privacybeleid nog vragen of opmerkingen heeft neem dan contact met ons op!

Contactgegevens

Christelijke harmonievereniging Het Geklank Des Konings
Groot Karreveld 10
3335 KB Zwijndrecht

Postbus 427
3330 AK Zwijndrecht

info@hgdk.nl

Functionaris Gegevensbescherming: Niels van Veen