De algehele leiding van de vereniging is in handen van het bestuur. Dit bestaat uit leden van de vereniging die gekozen worden door de ledenvergadering. Contact opnemen met het bestuur kan eenvoudig door een e-mail te sturen.
Voorzitter | Laura Nugteren Martijn Kleinjan |
Penningmeester | Petra de Reus |
Secretaris | Joost van den Oosterkamp |
Leerling-/jeugdzaken | Inge Hageman |
Algemeen bestuurslid | André Bakker |
Commissies
Om het bestuur te ondersteunen in haar taken zijn er diverse commissies werkzaam binnen de vereniging.
Jeugdorkestcommissie
De jeugdorkestcommissie bestaat uit Inge Hageman namens het bestuur. Inge is bereikbaar op jeugd@hgdk.nl.
Activiteitencommissie
Deze commissie verzorgt allerlei activiteiten voor de leden van de vereniging, waaronder een spooktocht, dartavond of weekend uit met z’n allen, maar ook proberen zij geld in te zamelen door het organiseren van b.v. verkoop van boterletters, plantjes, kerststerren e.d.
Barcommissie
Deze commissie draagt zorg voor een natje en een droogje in onze ruimte en tijdens andere activiteiten georganiseerd door bestuur of jeugd- en activiteitencommissie. Zorgt tevens dat de Weerklank netjes en schoon blijft.
Muziekcommissie
Deze commissie maakt programma’s voor de concerten. ook beheert zij de bladmuziek.
Optredenscommissie
Deze commissie maakt de optredensagenda, doet voorstellen aan bestuur, heeft contact met andere verenigingen en maakt afspraken omtrent optredens. Of dit nu een theater is of bij iemand thuis, alle optredens worden door deze commissie georganiseerd.
Oud papier
Een aantal leden zet zich in om in samenwerking met HVC met de ‘vuilniswagens’ oud papier op te halen ten behoeve van de verenigingskas. Dit gebeurt op een donderdagavond per maand in de wijk Walburg. Hiervoor hebben zij een veiligheidscertificaat behaald.
Schoonmaak
Om ons onderkomen netjes te houden zijn er een aantal leden actief als schoonmaakploeg voor de algemene ruimten van Gebouw Panoord.